Sunday, August 29, 2010

Hari Kelapanbelas

Dah 2 hari aku tak update blog aku. Sibuk sangat.Tu yang tak de masa.(padahal malas!!!).Semalam tetibe je mak ajak aku pergi beli baju raya.Mak cakap nak pergi Sungai Besar.Last2 kitorang pergi Kuala Selangor.Hamboi jauhnya perjalanan.

Baju raya kat sini mahal.Lebih kurang 3x ganda berbanding dekat Kuala Selangor.Kat sana pilihan pon banyak.Setakat semalam aku dah dapat 2 pasang baju kurung. Selalu aku beli baju kat Lumut je.Sane pon ok gak baju.Lagi 2 ke 3 hari nak raya,aku nak pergi cari baju lagi.Kain yang aku beli untuk buat baju belum dijahit lagi oleh mak aku.Aish,,banyak tol baju aku.

Tapi,kalau raya pertama kat Perak,aku biase pakai baju biase-biase je.Malas nak glem2 kan..Kalau nak jalan jauh baru pakai baju raya.Ikut perancangan,raya ke-2,kitorang akan pergi beraya kat Segamat,Johor.Bestnye!!!

Dan kebiasaanya,lepas raya ke-3,kitorang 1 family akan pergi bercuti.Tahun ni belum ditentukan lagi destinasinya.Sama ada destinasinya adalah sama ataupon berbeza.Tungguuuu....

Laparnye,,rase nak termuntah.Lagi setengah jam,,,Sabar yu sabar....

No comments:

Post a Comment