Sunday, August 15, 2010

Hari Keenam




Sahur semalam aku makan nasi goreng + telur..

Lepas sahur,aku terus tido. Pukul 9.00 am,bersiap-siap untuk pergi keje. Even hari sabtu pon,aku kene keje.Tapi half day je la.Tepat pukul 1,aku punch card,then balik dan bergegas untuk pergi KL.

Aku gerak kol 2.00 pm,then sampai kol 6.
00 pm. Tak larat betul aku.Penat gile.Rasa cam nak pitam.Bila sampai,aku pon pergi ke tempat yang dituju.Time aku jalan,aku hanya tunduk sebab aku cam nak pitam.Lepas bertemu,kitorang masuk jalan-jalan dalam carrefour.Walaupun tak larat,aku buat-buat larat je la.

Kitorang berbuka puasa kat Station Kopitiam. Menu ayam masak petai + ikan kembong bakar + tomyam + telur. Air plak air sirap bandung + 100 plus.
Lepas makan,gi lepak-lepak. Time lepak-lepak,berlaku sesuatu keadaan dan situasi yang buat aku rasa sedih sangat.

Dia : Esok abg dah tak pakai no ni.(sambil tersenyum)

Aku : Ha!!!!!! Jangan la main-main... (rase cam nak menan
ges)

Dia : Betul la. Dan ayu tak bleh tahu no tu...


Aku : Owh ye ke..(dalam hati aku,sampai hati wat ayu camni...nak tanya lebih-lebih,malas la.Aku dah boleh agak sebab ape die nak tukar no dan aku tak perlu tahu no tu)


Dia : Ala,nak nanges la tu...Jom kite cari nombor maxis..No tu untuk ayu je.

Ayu : (hanya mendiamkan diri dan menurut.Tapi dalam hati tuhan je yang tahu ape aku rasa)


Selepas beli no Maxis


Dia : Ape no maxis ayu?


Aku : Entah tak ingat...


Aku mendiamkan diri d
an dalam kepala hotak aku banyak sangat persoalan.Aku tak mampu nak luahkan depan die.Kenapa perlu nak rahsia no Celcom dia yang baru?Bukan ke marahsiakan sesuatu tu tanda seseorang itu nak melarikan diri dari kita?Aku sedih sangat.Aku bila dah sedih,mula la meleleh air mata.Tak kan nak ketawa pulak kan.Tapi time air mata duk mengalir,aku xde la pandang die.Malu la..hehehehe.Then die berdiri depan aku..

Dia : Ayu kenapa???

aku :Tak ada ape-ape la..
(Dalam hati aku,memang la abang tak de pape.Ayu ni yang ada ape-ape..)

Then kitorang pon gerak dari tempat kitorang lepak..Tengah jalan-jalan,berlaku kejadian yang tak diingini..Hangin satu kepala.Rasa nak nanges kuat-kuat je!!!!Kasut aku putus T_T.Dah la tengah sedih,kasut plak wat perangai. Nasib baik dia ade.Hahahaha..lawak betul.Terus tak jadi nanges.Aku gelak je.Malu pon ade..Hahahahaha..Time nak jalan,die pegang tangan aku.Thanx kasut sebab wat hal... :)))





Kasut yang putus.Ape la punye kasut.


Time die pegang tan
gan aku,aku dapat rase ade sesuatu.Malu la nak cakap.(Hehehehe)..Tapi ape yang pasti,aku rasa bahagia.

Lepas beli kasut baru,lepak minum jap kat kedai.Aku minum air kosong.Dia minum Milo Ais.Di situ berlaku sedikit luahan perasaan hati aku.Sikit je la.Aku nak luahkan semua tak berani dan takot.
Lepas tu dia temankan aku pergi cari tiket.Sementara nak tunggu bas,kitorang sembang lagi.Setiap kali kitorang bersembang,die mesti cakap,(Tak yah balik la.Balik esok je la).Aku tau ape dia rasa.Aku pun ade perasaan yang sama.Banyak kali gak die cakap perkataan yang sama.

Aku ade bagi die sesuatu yang boleh membantu untuk kesihatan die.Aku nak sangat tengok dia sihat.Bile dia sakit,aku rase sedih sebab aku tak dapat membantu. Kali ni bile aku ade peluang bantu dia,aku pon try la.Berusaha melakukan sesuatu lebih baik daripada hanya mengeluarkan kata-kata.(Konon-konon kata-kata semangat la..)Aku sanggup buat ape saje asalkan dia tak sakit.Aku nak dia sihat.Aku tak sanggup tengok orang yang aku sayang sakit...Aku nak die kembali sihat macam dulu.Kalau ade perubahan,boleh teruskan guna benda tu.

Tepat kol 12,bas aku pon gerak.Sebelum naik bas,aku cium tangan die.Lama sangat die pegang tangan aku.(Ke aku je yang syok sendiri?)Aku pesan kat die jaga diri baik-baik.Dalam bas,aku termenung dan berfikir panjang.

Kesimpulannya,aku dah dapat jawapan daripada dia.Walaupun bukan dengan kata-kata,tetapi perbuatan dapat menggambarkannya....




No comments:

Post a Comment