Thursday, August 12, 2010

Hari Ketiga






Align Center


Semalam merupaan hari pertama umat Islam berpuasa.Alhamdulillah aku dapat sempurnakan ibadah puasa aku. Aku juga rase bertenaga. Tapi time tengahari aku pancit sebab aku keluar ofis pergi bank nak buat cheque deposit. Aku juga berjaya kurangkan percakapan aku.Bila kita kurang bercakap, maka aktiviti umpat-mengumpat turut berkurang.

Sahur semalam aku dengan family aku menikmati nasi + sardin + telur goreng + nescafe. Time berbuka pulak mak aku masak keow teow + nasi + sambal telur + sup sayur + ayam goreng + kerang rebus. Menu air plak air oren sunquick + air kelapa + air bandung

Semalam lepas balik kerja aku singgah pergi bazar Ramadhan. Aku pon tak tahu nak beli ape. Lepas tawaf 2x, aku beli oblong daging + kueh topi.

Lepas aku telan 3 tong air, masyaAllah, kenyangnye tak boleh nak cakap. Aku mampu makan keow teow je. Oblong aku tak sentuh langsung pon. Nasib baik aku tak berbelanja sakan, kalau tak memang membazir la jawabnye. Membazir kan amalan SETAN.

Semalam pas berbuka ingat nak pergi sembahyang terawih. Tapi biasa la,bila perut dah kenyang,aku tewas. Aku pon LEPAKING dalam bilik je. Bile dah bosan lepaking, aku kuar tengok tv. Cerita plak tak best (BERSAMAMU). Aku pon tak sedar bile mase aku bleh tertido. Tapi semalam aku tak dapat tido lena. Asyik terjaga je. Then bile terjaga asyik dok tengokHP. Al-maklum la,pungguk rindukan bulan. Mampu lihat dari jauh,tapi tak dapat sentuh dan berbicara dengan bulan.





No comments:

Post a Comment