Wednesday, July 24, 2013

YB turun padang

Assalamualaikum,,

Cuaca hari ni tak berapa nak baik.Welcome home haze.Tekak mula rase gatal dan ini adalah petunjuk yang tak baik.Ok abaikan pasal cuaca hari ni.

Lepas balik kerja aku terus lepak depan tv dengan lengkap berpakaian pergi kerja.Mak pulak tengah bersiap nak pergi kedai.Line clear untuk aku mencekik di bulan Ramadhan ni.Ha jangan pikir bukan-bukan.Ini imaginasi aku yang kebudak budakan je.Mata aku mula la nak melabuhkan tirainye.Tiba-tiba aku dikejutkan dengan pekikan emak.Eh cepat pulak mak balik ke aku dah tido lame ni?

Mak tanye aku tak nak pergi bazar ke.Aku cakap malas sebab susah nak cari parking.Mak dengan rela menyerah diri nak jadi driver untuk pergi bazar.Jadi driver motor.Naik motor senang sikit.Aku ni memang tak reti bawak motor dan emak akan jadi driver aku hari ni.

Mak plan nak ajak pergi bazar kat belakang billion.Tapi aku ajak mak pergi bazar kat stesen bas sebab aku tak pernah pergi sane.Kat sane kitorang pusing sampai 2x sebab tak tau nak beli ape.At last aku beli sambal ikan bilis kacang dengan air tembikai.Mak beli karipap dengan cuq badak je.

Tanpa diduga mak ajak pergi bazar kat MPM pulak.Amboi sakan pulak mak aku ni.Hari ni mood baik la tu.Kat sane pon kitorang jalan sampai hujung bazar.Aku beli tauhu sumbat dengan teh ais.Mak tak beli ape-ape pon.Mak sekadar mencuci mata.

Bile dah sampai rumah,ni belom masuk rumah lagi,mak dah suarakan keinginan di hati.Mak cakap esok nak pergi bazar kat MPM sebab mak nak beli air mangga abang gaban.Mak cakap tadi ingat nak beli tapi macam membazir sebab aku dah beli macam-macam air.

Rupa-rupanya hari ni aku berbuka berdua je dengan mak.Nampak tak kat sini,anak ramai tapi kadang-kadang dalam keadaan macam ni aku rase bersyukur sebab aku boleh temankan mak.Hari ni abah balik kerja pukul 10 malam.Fami pergi tukar sport rim kereta dari pagi tadi.Hafiz pulak kerja.Maka tinggal lah aku dengan emak.

Hari ni mak telah meluangkan masa.bersama rakyat jelata dengan melawat bazar Ramadhan di sekitar Manjung.Bukan senang mak nak meluangkan masa bersama rakyat jelata.Hihihi...

No comments:

Post a Comment