Wednesday, July 31, 2013

Aidilfitri secara sederhana

Assalamualaikum,

Ketika aku menulis enty ni,aku berada di office.Jam menunjukkan pukul 1030 pagi.Perut mula terasa sebu.Ni la gara-gara lepas sahur terus tido.Buruk perangai betul.

Owh ya,berbalik kepada tajuk utama,tahun ni aku tak beli baju raya pon.Bak kata member aku 'dah tua-tua ni malas nak shopping sakan untuk raya'.Takde la tua sangat kan,cuma feeling tu dah kurang sikit.Aku pakai baju kurung yang beli kat vietnam je (last year kan aku holiday sana).Aku ade lagi 5 pasang baju kurung yang tak pakai lagi.Tudung pulak tibai je tudung mak aku.Kasut aku dah beli 3 pasang sebelum puase hari tu.Aku beli kat Vern's sebab ade sale 70%!!!!.Gile tak beli.Bag pakai je beg prada aku tu.Bak kata mak 'tak payah beli bag baru kalau dalam tak de isi kan'.Sangat makan dalam kata-kata mak aku tu.

Ini pulak isu sensitip.Duit raya!!!!Duit untuk parents and siblings semua dah setel.Dah siap masuk dalam sampul lagi.Barape??Of kos rahsia.Ahh ini semua poyo.Ala setahun sekali je kan.Ape salahmye menabur kat dorang.Duit raye untuk sedara pon dah ade.Aku guna balance duit raya tahun lepas.Bajet baik punye.

Kuih pulak tak de hal sebab mak aku toke kuih.Aku ade jugak beli keperek tapi semua dah licin.Bukan beli nak bagi orang makan,tapi nak bagi adik beradik aku makan.Kakak yang baik kan aku ni.

Tu je la persediaan raya aku.Semua dah settle dan aku boleh tarik nafas lega.Risau jugak takut malam raya aku shopping sakan macam tahun lepas.Mak aku cakap aku macam orang gile sebab semua nak beli.Al-maklum la,malam raya kan boleh tawar menawar kaw kaw.

Aku nak pesan,jangan la shopping melampau sangat.Ingat lepas raya,kita pon nak kena makan jugak.Selalu lepas raya konfem poket kering.



Published with Blogger-droid v2.0.10

No comments:

Post a Comment