Tuesday, January 15, 2013

Kem

Assalamualaikum,,

Ini adalah rentaten daripada kisah semalam (Klik Sini)..

Perjalanan dari Manjung ke Chenderiang mengambil masa selama 2 jam je.Dalam perjalanan ke sana,kitorang akan lalu kawasan sawah padi.Nanti nak ambik picture kawen kat area situ la.Ok tak?Hihihi..Verangan lebey.

Alhadulillah tak sesat.Thank u atas bantuan GPS kan.Walaupon tak membantu sangat,tapi at least
ade.Ni first time aku dengan emak pergi chenderiang.Sepanjang jalan ade sign board PLKN Sentosa.Ini pon membantu jugak sebenarnye.Kem ni dekat dengan Lata Kinjang.Sebelum nak masuk kem ni,kitorang kena masuk perkampungan orang asli.Memang kem ni jauh ke dalam.Sunyi je.Mendamaikan dan menyedihkan.

Disebabkan tujuan utama adalah untuk melawat adik,maka mak beli macam-macam keperluan hafiz.Tak de la perlu sangat.Tapi naluri hati ibu,ofkos semua benda emak akan rase perlu.Banyak jugak barang yang emak bawak.Antaranya adalah nasik ayam,goreng pisang,biskut, dan sebagainya. Hafiz ade suruh mak bawak jarum + benang sebab die nak oter seluar die.Adik aku ni kecik je saiz badan die.Macam budak tingkatan 3 je.Tak tau la nape kecik sangat.

On that day,ramai jugak ibu bapa yang datang.Masing-masing nak melawat anak kesayangan.Sementara tunggu hafiz,sempat jugak kitorang duk usha-usha parents yang datang.Yang lawaknye ade yang bawak atuk nenek,pastu ade jugak yang berkelah macam kat pantai.Aku dengan mak bantai gelak.Tak de la gelak terbahak-bahak,kitorang gelak dengan penuh berhemah.Hihihi..Dah dekat sejam tunggu budak ni,tapi tak muncul-muncul.Tadi die cakap nak mandi.Ni mandi ke berendam.Adik aku punye peel,die kalau mandi mesti 1 jam.Ikut keturunan mak aku la ni.

Adik aku ade bagitau yang ade orang ingat die anak cine?anak cine ke?gelap semacam jek adik aku tu.Heehehe..Baru seminggu kat sane,die dah duk sibuk cakap nak balik.Tak seronok la,ape la.Tapi die cakap makanan kat sane sedap.Jurulatih semua baik-baik.Ade orang cakap,pelatih panggilan pertama semua baik-baik.Ye ke.Aku rase adik aku ni bermasalah jek.

Dalam pukul 5.00 aku dengan mak pun balik sebab adik aku ade program.Mak siap cakap "minggu depan nak mak datang ke?".Adik aku cakap "tak payah la,nanti orang cakap manje,anak mak".Eleh,sebenarnye die nak mak aku datang melawat.Poyo la lu.





















Note: Hopefully my adik can survive there.






No comments:

Post a Comment