Monday, August 1, 2011

Puasa 'day 1'

Alhamdulillah,dapat jugak aku sempurnakan ibadat puase aku untuk hari ni.Cuace pun sangat mendamaikan.Terima kasih Ya Allah..

Sahur..

Abah: kakyu,bangun sahur..
Aku: Mmmmm..(sangat malas na bangun ye)

Juadah sahur untuk pagi tadi adalah: nasi goreng+ikan masin+acar(buatan Puan Emak)+milo ais

Petang..

Semua orang berebut nak balik.Aku pun tak terkecuali.Lepas semua urursan aku settle,aku gerak pegi bazar Ramadhan.Manusia memang ramai gile.Nak jalan pun tak boleh.Aish,ni buat aku fedap di.Last-last aku beli bihun sup je.Kat area manjung ni memang belambak bazar Ramadhan.Ade 3 bazar Ramadhan.Memang nak suruh perabih duit untuk beli makanan je la kan.

Juadah berbuka hari ni: ikan bawal sambal+pajeri nenas+kacang panjang digoreng bersama telur+bihun sup+air kelapa+coke+tebu.

Simple jek.Kuih takde sebab aku tak jumpe kuih yang best time pegi bazar.Adik aku pulak bantai beli 2 bungkus air.Memang kembung dengan air je la kan.

Dalam pukul 8.30 malam,abah balik keje.Tetibe pintu bilik aku digoncang dengan sangat kuat.

Abah: Kakyu,nak nasi beriani tak?
Aku: Nak!!!!
Abah: Ade kat dapur.

Tetibe mate aku beralih pada sebungkus air sirap yang abah beli.Mmmm..warna nampak menarik.Dengan sepantas supermak,air sirap itu dah selamat masuk dalam perut aku.

Mood:tengah bersantai sambil ditemani bunyi air-cond.(sangatsejuk+mengantuk+kenyang)


No comments:

Post a Comment