Sunday, June 17, 2012

No manners



Tengahari tadi tekak aku rase teringin nak minum ice blog (ikutkan sangat nafsu makan).Kebiasaanye,customer memang ramai,sampai tahap kene baratur.Memang menyampah betul nak beratur,then nak tunggu turn.Huh,memang benci tahap asparagustor.

Depan aku plak ade sorang minah ni dengan adik die yang lebih kurang umo budak tadika.Banyak betul order.Minum ke nak melantak!! Apsal aku nak marak plak kan.Die tak usik pon duit aku.Aku cume tak berkenan dengan perangai minah tu.Die boleh cakap camni "tak nak tulis order ke?banyak ni.boleh ke ingat?"....Pandai la budak tu nak setlekan,die dah biase buat.Kira setle masalah.

Minah tu pon blah and tinggalkan adik die kat situ.Maka bermulalah episod si adik yang sedang menunggu order.Adik die ni kepoh.Tanya itu dan ini.Tak pe la,budak-budak memang suke bertanye.Aku rase pekerja kat ice blog tu dah bengang dan malas nak menjawab soalan budak kecik ni.Secara spontan dan dengan nada yang perlahan pekerja ni cakap "diam la"...Tiba-tiba budak kecik ni jawab "ade aku kisah"...Memang kurang ajor betul budak nie.Pekerja tu dah tergamam.Die siap cakap "kalau adik aku,dah lame kene lempang"..Sambil duk siapkan order budak kecik ni,pekerja tu siang jeling budak tu.Then budak kecik tu siap cakap "ape pandang-pandang.Buat le keje tu!!"


Bagi aku,budak ni dah terbiase dengan didikan kat rumah yang kurang ajor.Kakak pon kurang ajor,so tak heranla kalau si adik pon macam tu.Moral of the story,jangan tunjukkan adab yang tak sopan depan buda-budak.










No comments:

Post a Comment