Tuesday, July 5, 2011

n0stalgia



Dalam banyak-banyak khazanah harta karon yang aku ade,aku paling sayang 2 benda ni.





NOKIA 3310

Ni first henpon aku aku time umo aku 16 tahun.Henpon ni pemberian abah.Dulu henpon ni la yang paling femes.Bile pakai fon ni,aku dah rase hebat (riak ni).Padahal henpon orang lain lagi
canggih dari aku.Konfen korang penah pakai henpon ni.

Korang ade simpan lagi?konfem tak de kan.Aku memang sayang gile kat henpon nie.Walaupon dah 19 juta kali jatuh,die tetap maintain jek.Hayat die pon panjang lagi.Masih selamat untuk pakai.

Aku penah karate adik aku sebab die bagi kawan die pinjam henpon ni.Time tu memang aku dah naik hantu.Semua hantu dah rasuk aku.





Laptop

Laptop ni mak dengan abah yang bagi.Aku cakap kat adik aku,,aku beli laptop ni pakai duit aku.Memang pakai duit aku,tapi tu pon aku tambah RM10 je.Padan muke korang kene tipu dengan aku (6 taon yang lalu).

Sekarang adik2 aku sume dah rembat laptop sorang satu.Mentang-mentang la laptop aku ni dah tu,dorang belagak dengan aku.Dorang pulak tak bagi aku pinjam laptop2 dorang.Padan dengan muka aku.Ade aku kisah,aku kan kakak.Aku lenjan je laptop dorang.Air dicincang kan tak kan putus.


Ape-ape pon,sumpah aku memang sayang gile kat die ni.Die dah kene serang dengan macam-macam penyakit.Tapi die tetap bertahan demi tuan die ni.Ketika ni,laptop aku takleh pakai.Rosak.Aku biarkan je die tersadai kat depan aku ni ha (padahal malas nak simpan).Aku biar tersadai dengan harapan abah nampak,lepas tu mesti abah akan tanye 'kakyu,nape laptop ko tu???'..Ade maksud yang tersirat la tu...


p/s:jangan kedekut barang dengan adik beradik.Nanti dorang balas dendam!!



No comments:

Post a Comment