Friday, July 1, 2011

balik kampung..

Dah 2 hari berturut-turut aku ikut abah balik kampung.Sangat mengagumkan.Selalu abah sorang balik kampung.Rasenye last aku balik kampung,raye haji taon lepas.Padahal umah aku dengan umah atok dekat je.Ade la dalam 15 minit kalo naik kete (pecut).

Semalam aku balik kampung sebab maksu balik.So abah nak pergi jumpa adik die la kan.Hari ni balik kampung sebab atok aku teringin la pulak nak makan mee rebus Pak Bakar.So abah dengan baik hati belikan 5 bungkus untuk family kat kampong.Untuk kitorang kat umah abah beli 3 bungkus je.Aku dah telan sebungkus.Licin.(plastik je aku tak telan).Tadi aku balik aku tengok mee rebus tu ade orang simpan dalam almari (lebihan tak abis).Ni mesti adik aku punye keje.Die memang tak kuat makan.

Anak maksu aku ade 2 orang.2 2 pompuan.Seorang kurus macam anak somalia,sorang comel macam kanak-kanak obes kat China.Ish,lupe nak mabik gambar (padahal malas).Si adik memang comel!!berat 31kg(umo 2 tahun 2 bulan).Sentimental je budak tu.Slow and steady.Paling best picit tangan die.Die suke naik basikal yang 3 roda tu.Tadi aku picit belakang badan die.Memang best sebab best la.Die pon naik syok aku picit-picit badan die.

Mase kat dapur,die duk garu kaki.Abah aku tanye la "adik,kenape?gatal ke?Sini Pak Uda garu.".Apalagi,die macam orang mengantuk yang disorongkan bantal la.Abah aku cakap "die ni menyuruh tak,tunggu kite offer je".Die ni jenis tak berbunyi.Diam jek.Aku rase die tak reti cakap kot.:p.

Aku ni tak berape ngan dengan budak sebab budak kecik takot tengok aku.Tapi aku suke budak ni sebab die nie rilek je.Ape-ape pon,Dijah memang best.





serba sedikit view dalam umah atok aku.


1 comment: