Friday, June 24, 2011

Yakin dan Percaya dengan Rezeki Allah

Semua orang pasti nak kehidupan yang sempurna.Sape yang nak susah kan??Bile aku tengok kawan-kawan aku yang kerja lagi hebat,aku rase cemburu.Memang la,ade yang jadi engineer,akitek,doktor dan sebagainya.Macam mane aku nak jadi macam dorang sebab aku ambik kos lain.Takkan budak ladang nak jadi engineer kan??

Aku pernah merungut pada seseorang tentang kawan-kawan yang kerja hebat-hebat.Jawapan kawan aku tu senang je.

'Ayu mampu ke nak buat semua tu?tengok darah sikit dah pening.Naik bot pun dah nak muntah.Apatah lagi kalau kene duduk tengah-tengah laut sampai berbulan-bulan.Semua yang terjadi pada kita ade hikmahnya.Yakin dengan apa yang Allah tentukan,dan ade hikmah di sebaliknya.Paling penting percaya dan yakin dengan rezeki yang Allah bagi.'

Terkedu jugak aku dengar jawapan die.Memang betol aku ni pening bile tengok darah banyak dan aku mabuk laut.Kawan aku ade doktor.Dia cakap jadi doktor tak best.Penat la,ape la dan sebagainya.Aku pulak pikir jadi doktor ni best.Dia cakap macam tu sebab die yang lalui.Aku tak lalui,memang la cakap best.

Lagi sorang member aku engineer.Bile die kene pergi offshore,die selalu cakap tak best.Bosan la,pening la,bla,bla..Aku pulak pikir pergi offshore cam pergi melancong.

Benda-benda macam nie kadang-kadang buat aku terfikir sejenak...

Kita sebagai manusia mesti bersyukur dengan apa yang kita dapat.Setiap perkara yang terjadi pada kite dah ditentukan oleh Allah..

No comments:

Post a Comment