Wednesday, June 22, 2011

durian + king kobra

Boring sebab nak tunggu downloading file.Sambil menunggu sambil berangan..

Pintu bilik aku dikuak oleh abah.'Kakyu,nak durian tak'..'Jap lagi'..Durian??!!!Sape pulak yang bagi durian?Takkan wak long bagi durian?Ke atok yang bagi?Muskil betol.Rasenye musim durian kat Perak ni dah abis.Dengan gembira dan pantas aku melompat dari katil (ayat over eksited) dan terus menuju ke luar rumah.'Sape bagi ni abah?'..'Beli la'..

Durian dalam plastik.Konfem la beli.Selalu kalau atok @ wak long bagi,mesti taruk dalam guni.Dengan rakus aku teros koyakkan plastik tu.Harumnye bau.'Meh sini abah bukak'..sambil menyelongkar mencari parang.'Uish,elok ni.Mesti sedap'.Abah makan seulas je.Aku tibai sebijik durian.

Sambil aku menjilat jari,aku nampak abah ambik kotak rokok dia.'Meran idup lagi ke?Lame tak nampak.'..'Entah.Idop lagi kot.'

Kebiasaannye,aku makan durian kat luar rumah.Kalau letak dalam rumah,konfem satu rumah bau durian.Tengah dok sedap makan,tetibe aku dengar perbualan anak orang sebelah..
'Mak,tadi along kene kutuk.'..'Kenape?'..'Kawan along cakap badan along besar,kepala kecik'..Hahahaha memang lawak gile.Aku pon tergelak.Tapi aku gelak secara senyap je la.

Dengan selamber adik die cakap, 'Ala,kepala dalam seluar die yang kecik.'..Mak dia pon jawab 'Pandai je kome nie,mane kome tau?'..'Hahahaha,,along kan King Kobra.hahahahaha'..Berterabur mak dengan adik die gelak.Tak senonoh tol anak jiran aku.Tapi memang lawak budak 2 ekor tu..

Berbalik kepada durian aku,sambil makan durian,sambil mengelamun esok nak makan tempoyak.Sedapnye tempoyak+sambal belacan.Kalau tempoyak+budu pon sedap gak.Burp,,alhamdulillah,kenyang.Aku pon campak kulit durian dalam plastik.Esok la baru buang dalam tong sampah.Takot nak keluar..

No comments:

Post a Comment