Sunday, October 31, 2010

Ahad Yang Membosankan..

Ketukan pintu yang sangat kuat itu hampir merobohkan pintu bilik aku...
'kakyu!!!!!Bangun!!!.Bilas kain,lepas tu sidai'. 'Mmmmm..Mak nak pergi mane?'.'Mak nak pergi kursus buat kek'.'Ok'.
'Lagi satu,jap lagi kalau nak pergi ambik zati,tepon mak dulu.Mak nak suruh ko bagi barang kat mak lang'.'Ok'

Malasnya.Dah la tengah berangan ehem..ehem..Aku pon guling2 lagi atas katil dengan harapan nek berangan lagi.Ah,bangun la ayu.Banyak keje ko nak buat.Nak basuh baju,kemas rumah,masak.Bangun!!!Get up girl.Dengan memakai T-shirt pink dan boxer berwarna biru,aku pon melakukan tugas aku sebagai maid.Fuhh..sume dah siap.Masak je belom.Nak masak lauk ape ek??Mmm..jap lagi la.Tengok Melodi dulu.

Tengah best2 tengok Melodi,tetibe dengar bunyi enjin kete.Mak aku dah balik.Alamak!!!!Aku tak masak lagi.Aku baru masak nasik jek!!!Lauk tak masak lagi.Dengan muke selamber...
'awal mak balik?'.'Kejap lagi mak pergi balik.Pukol 2 sat gi.Ko masak ape?'.'Masak nasik je.Lauk kejap lagi.Masak sardin kari je la mak.Boleh?'.
Mak aku buat dono jek.Nampaknye mak nak masuk dapur.Selamat aku.Hehehehe...Juadah yang disediakan oleh mak adalah kari ayam dengan telur goreng.

Aku duduk rumah sorang2 sambil tengok cite yang ntah hape2 kat tv.Layan je la.Lunch hari ni,aku tak makan nasi.Aku makan 3 ketul kuih bakar.




Hidangan lunch aku


Okek,mak dah balik bawak cupcake!!!!Mmmm sedap..

'call is waiting for another party'!!!Hahahahaha...

No comments:

Post a Comment