Friday, December 28, 2012

Movie : CZ 12



Assalamualaikum..

Almost one year aku tak tengok movie kat panggung wayang.Terer nye aku.(sebenarnye tak de partner). Aktiviti ni adalah aktiviti yang tidak disengajakan.Mase kat office,tetibe je aku rase macam malas dan tak de mood.Biase la,hari Jumaat.Tibe-tibe terpacul ayat dari mulut aku:


Me: Ish,rase macam nak pergi jalan.
Member: Ha,ayu nak pergi mane?
Me: Entah la,tapi rase macam nak pergi jalan
Member: Jom tengok movie nak tak
Me: Ok je.Tapi nak tengok cite ape.
Member: Jap kite tengok online dulu.(selepas beberapa minit).Kite tengok cite Jackie Chan nak tak?
Me: Tibai je la.

Selepas 15 minit,kitorang pon sampai ke destinasi.Kalam kabut kitorang jalan sebab tak nak ketinggalan.Dengan keadaan yang gulap gulita, (nasib baik aku tak teraba orang),akhirnye jumpe gak seat kitorang.Omelan hati kecilku "cerita ape yang depa tayang ni.Ni bukan Cerite Jackie Chan.Biar betul member aku ni,ke kitorang salah masuk bilik?".Huh,pasrah je la.Lepas 10 minit,baru nampak word CZ 12.Ceh,tadi tu iklan je ke.Wat suspen je tau.


Starting cerite ni pon dah best.Jackie Chan kalau takde adegan lawan berlawan,memang tak sah la kan.Baru seminit tengok dah jatuh hati dengan JC.Anda semua boleh angkut satu family pergi wayang tengok cerita ni.Anda semua akan sentiase rase berdebar-debar + Funny.

Ape aku merepek ni ha?Aku sebenarnye nak buat summary tentang cerita nie.Cerita ni berkisarkan sekumpulan geng yang mencari harta karun atau simbol negara China.CZ 12 bermaksud chinese zodiac 12.Once diorang dapat cari kepala-kepala binatang ni,dorang akan jual barang-barang ni dan ianya akan dilelongkan.Ok,sampai sini je yang aku dapat cerita.The rest,baik korang tengok sendiri atau pergi tanya encik google.










second day keluar aku dah pergi tengok.




Ranking aku bagi 5 over 5!!! 







No comments:

Post a Comment