Sunday, August 5, 2012

Rambut raye




Terase seperti nak buat sesuatu terhadap rambutku ni.Nak potong memang dah tak boleh sebab memang dah pendek.Nak simbah kaler,mmmm...tak nak lah.Leceh la.Ye,nak kerinting la.


Hati dan jiwa dah berkobar-kobar nie.Cuma tak diberi mase dan kesempatan untuk melakukannye.Akhirnye semalam aku diberi kesempatan untuk mengkerintingkan rambut aku yang lurus ni.Orang lain duk sibuk nak luruskan rambut,aku plak duk sibuk nak curly kan rambut.Rambut aku,aku punye suke la kan..


Proses berjalan hampir 2 jam.Maaf tiade gambar di saloon sebab fon tertinggal kat rumah.Aku memang biase buat rambut kat sini.Aku hanya gunekan perkhidmatan die ni time nak kaler dan curlykan rambut.Memang puas hati kalau buat kat sini.Harga memang berpatutan.


Lepas selesai proses mengenteng,aku terus balik rumah.Tak nak singgah mane-mane.Takut dengan penampilan dan perubahan baru ni.Sampai rumah terus masuk bilik dan terus terpacak depan cermin.Tibe-tibe aku terdengar satu suare dari dapur,,"kakyu,macam mane?" Alamak,macam malu nak tunjuk rambut aku  kat mak.Dengan eksited aku tunjukkan rambut aku kat mak.Mak diam tanpa berkata ape-ape.Mak cume cakap "mandi satgi jangan basahkan lagi". Maksudnye rambut aku cantik ke? Hahahahaha..


Tapi aku masih dalam keadaan tak puas hati lagi nie.Sesuai ke rambut nie dengan muke aku?Ah,persetankan.Aku dah buat dah pun.Lantakkan je la.


Aku sibuk menggoogle pasal rambut kerinting ni.Jap lagi aku nak pergi cari sesuatu untuk rambut baru ni.Dis time nak jage elok-elok.



Tadaa,,(konon cantik sangat la kan.)



p/s: "Saya menyarankan anda semua untuk ke blog baru AlongFina di alongfina.blogspot.com untuk menyertai contest Top-up RM10 Kepada 3 Orang Follower Bertuah." 







No comments:

Post a Comment