Sunday, August 5, 2012

My Journey To Bukit Tinggi




5 Mei 2012 aku telah menjejakkan kaki ke Bukit Tinggi.Jangan tertipu ye.Bukit Tinggi yang dimaksudkan adalah Bukit Tinggi,Malaysia.Tunggu dah kawen esok baru pergi yang kat Indon.


Perjalanan dari Klang ke Bukit Tinggi hanya ambil mase sejam lebih je.Jalan die kire ok.Tak de la teruk.Semua kenderaan boleh naik.Tapi kalo naik moto,parah sikit rasenye.Nak masuk sane kite diperlukan untuk beli tiket.Harga lebih kurang 12 ringgit untuk dewasa.


Lepas parking,kitorang nak kene tunggu lori bas la pulak.Rase benci betul nak menunggu.Lepas sejam baru dapat naik lori bas tu.










Aku pon tak tau ape name tempat ni.Aku sebenarnye sedikit terkilan sebab camera aku cam hampeh.Lensa ade problem pal.Takpe,its ok.Aku dah settle kan bab camera aku tu.Aku dah dapatkan yang baru.Yeay!! Ok lupekan pasal camera.Gambar ni diambil kat area belakang tempat nie.Sebab tu nampak hutan jek.




Ini pulak pemandangan dan suasane yang sempat diambil.Ni adalah tempat untuk kite tengok persembahan.Persembahan mat saleh joget-joget.Tak de ape yang best pon.Kat sini makanan memang mahal gile.So better bawak makanan dan minuman siap-siap.Nanti tak de kebulur sangat kan.Habis je show,kitorang pun mengangkat punggung.Bye Bukit Tinggi.Next time aku datang lagi.










No comments:

Post a Comment