Saturday, November 10, 2012

SPM



Mentang-mentang sekarang ni tengah SPM, aku pon nak tulis pasal SPM jugak la. Tahun ni aku ade adik yang sedang menduduki peperiksaan SPM. Ini adalah adik aku yang paling sempoi. Die tak pernah study!!!Mak aku suruh pergi tuisyen pon die tak nak.Die cakap membazir duit.Untung mak aku ade anak macam ni kan??!!!

Aku ni anak sulung,so aku dah tengok macam mana keadaan adik-adik aku time nak ambik SPM.Dengan buat semayang hajat tiap-tiap hari,baca Yassin dan sebagainya.Konon-konon takut sangat la kan.Padahal tak de pape pon.Kalo ko dah study cukup,tak de benda yang nak dirisaukan.Ewah,,cara cakap macam la aku dapat straight A kan.Berbalik kepada kisah adik aku,sebenarnye adik aku ni risau,tapi die rilek jek.Malam sebelum periksa,die kuar jalan dengan motor vespa die nie.Mak aku dah jadi Mat Lampir sebab hangin dengan die.Dalam pukul 10 malam,baru die reti nak balik, pastu siap masuk bilik tido!!! Woi,esok ko nak peksa,pastu tak reti-reti ke nak selak buku ko tu?? (ni omelan aku dalam hati). Dalam pukul 12 malam,(time tu semua orang dah tido kecuali aku),aku dengar bunyi radio.Slowwwww je bunyinye.Aku pun jadi detektif sekejap,,rupa-rupanya adik aku tengah study!!!Die study dekat area menjahit mak aku..Dah la tempat tu penuh dengan kain segala bagai,dan die boleh study kat situ.Pelik betol.Tapi biarlah,mungkin die selesa study kat situ.Setelah 2 hari berturut-turut menjadi detektif,rupa-rupanye die akan bangun pagi-pagi buta untuk study..:)).In progress,soooo gooddd.

Aku pun tak perform gak time SPM dulu,so aku tak boleh nak salahkan die if result die ko.Aku pon tak tau nape aku tak perform.Seingat aku,aku ambik SPM time bulan puase.Aku boleh tak puase,memang teruk.Sebab tu SPM aku pon teruk.Memang gile.Dalam dewan,aku blank,kosong..kosong..Sumpah aku tak bleh nak fikir,semua benda hilang.Ni bukan kes sebab study banyak,tapi memang tak study!!! Aku ni student MRSM dari form 1-form 5.So aku dah faham sangat dengan sistem MRSM ni.Cikgu plak asyik cakap nanti abis SPM boleh sambung ambik perubatan,kejuruteraan,dan sebagainye la,puiihhh..Semua yang power-power.Tapi tak semua yang boleh dan akan menceburi bidang tu.Aku la salah seorang antara semua tu.hehehe..Apa yang paling best,aku sejujurnye tak de banayk kenangan manis masa kt MRSM stat dari form 4-5.Aku selalu homesick,rase tak seronok nak sekolah kat sane.Aku pon tak tau nape..

Past is past and now im more successful compared to other my MRSM friends.Maybe your rezeki is not during the SPM and maybe after that.Nobody knows what going to happen in the future.Setiap rezeki manusia berbeza-beza.





No comments:

Post a Comment