Thursday, May 12, 2011

salah siapa??




Lokasi: Pasar Malam Dato' Seri


Tadi dengan eksitednye,aku pergi
pasar malam dengan adik beradik aku.
Konon-kononnye nak pergi beli makanan.

Aku nampak gerai Cik Minah,
nasi kerabu,putu mayong,
ciken copp,murtabak,apam balik,
dan yang sewaktu dengannya..

Tetibe aku ternampak hot dog
yang sangat panjanggg....macam
nak makan benda tu la..
Alah,jap lagi patah balik,aku beli la..

Tekak haus la pulak,,mmm,,air kelapa.
'Pakcik,nak air kelapa 1',aku pun
menghulurkan not merah.Aku dapat
baki Rm9.Aku pon belek-belek duit
tu..Alamak!!duit rm5 nie tak
sempurna,koyak banyak.Nak bagi balik,
macam kesian kat pakcik tu.

Ahh,jap lagi beli benda lain la.
'Kakyu,jap.Aku nak tengok tudung'
Selepas 10 minit.'Ko nak beli ke?'
'Nak la'...

Tetibe aku mendapat idea yang sangat
bernas.Aku nak bagi not hijau yang koyak
tu la.Sesi pembayaran pon bermula.
Aku selit not hijau tu di antara not merah
dan not biru.Aku dengan zati pon
selamber jalan laju-laju.

Entah kenape aku rase takot gile.
Terus tak jadi nak beli maknan.Orang
salah memang sentiase takot.

Sampai je dalam kete,aku teros idupkan
enjin..'Kakyu,ko beli tak ayam goreng?'
'Tak.aku takot kene kejar.Hahahaha'
'Ko pegi beli la.Ko beli ayam goreng dengan
ciken copp..'

Sejurus beberapa minit kemudian..

'Aku nak hot dog panjang,tapi
takot nak lalu depan kedai tu'
'ala,kite pusing ikot jauh la'

Demi mendapatkan hot dog panjang,
aku sanggup buat ape je.Yeahhh...
akhirnye,aku dapat jugak.Ni semua
sebab pakcik jual air tu..

p/s:kalau pergi pasar malam,bawak duit kecik..

No comments:

Post a Comment