Monday, March 24, 2014

tunaikan amanah

Assalamualaikum,,

Where should u start.Mmmm...Always ade problem in writing post or stories.

Ok la,based on the tittle,hari ni aku dengan mak pergi tunaikan amanah mak tam iaitu pergi bagi zakat kat mak ngah.Ha,,this starting us not bad right?

But,before tu pergi shopping barang dapur kat tesco.Shopping barang dapur je pun,ambil masa sampai 3 jam.Before shopping barang dapur,pergi usha kasut dengan beg.Usha je pun,ambik masa 1 jam.Ni pukul berapa pulak nak gerak pergi rumah mak ngah?.Pukul 6 petang baru gerak.Dalam pukul 7 petang baru sampai.Mak sempat lagi kira duit yang nak bagi kat mak ngah 'biar lebih,jangan kurang.Nanti jenuh nak manjawab'. Itulah yang dipanggil menunaikan amanah orang.Continue...

Macam biasa la,memang tak sanggup nak masuk dalam rumah dia,so lepak luar rumah je la.Alhamdulillah anja (anak mak ngah) dapat 4As dalam SPM.Not bad.But not really sure subject apa yang dia dapat A.Dia cakap nak sambung form 6.Aku tahu kenapa dia nak sambung form 6.Masalah duit.Dia tak nak bebankan mak dia.

Lepas azan maghrib,kami pun nak angkat kaki.Ni part yang paling berat ni,nak salam mak ngah ke tak nak salam.Kalau tak salam,nanti kata aku ni kurang hajor pulak.Ahhh,,pejam mata je la.

Dalam perjalanan aku duk rancak cerita pasal mak ngah + anja + man(anak angkat mak ngah).Family mak ngah ni complicated sikit.Mak ngah suka jadi hamba kepada anak-anak angkat dia ni.Dah kena bomoh kot mak ngah ni.Hamboi mulut aku takde insurans.

Destinasi kedua adalah gerai capati pak akob.Ramai pulak pak aji yang lepak kat sini.Juadah special kat sini of course la its capati + kuah sardin!!! Itu side order je.Aku order mee bandung + teh ais + air kosong and mak pulak order mee hailam + fresh orange.Rasa not bad sebab standard warung.Guest what,total semua sekali RM 10 je.

Ok,destinasi ketiga adalah rumah la.means that end of my story.


No comments:

Post a Comment