Sunday, March 16, 2014

Pemergian Yang Tak Akan Kembali

Assalamualaikum,

Innalillahiwainnailaihirojiun, "sesungguhnya kita semua adalah milik Allah dan kita semua akan berpulang kepadanya...

Khamis malam,kami sepakat nak balik Penang sebab nak tengok keadaan makcik aku yang sedang sakit tenat.Allahuakhbar,,

Perjalanan kami malam tu berjalan dengan lancar.We have decided nak naik jambatan kedua.Panjang and jalan tak jammed.Tak nampak pun panorama sekeliling jambatan kedua sebab malam kan,of course gelap gulita.Then kitorang direct pergi my aunty.But unfortunately dorang semua dah tido.Then we decided pergi Balik Pulau.

Esok pagi kitorang pergi rumah makcik.Allahuakhbar sedihnya tengok makcik aku.Terbaring.Nafas die memang kuat.Macam ada kahak yang tersekat.Anak die ade cakap mak die macam dah tak kenal orang.Die cume kenal sesetengah orang.Alhamdulillah makcik aku kenal mak dengan abah.Tapi yang lawak mak cik aku boleh tak kenal kakak die,tapi abang ipar die kenal pulak.Selepas beberapa jam,kitorang pun balik.

Jumaat malam,apsal panas semacam ni.Nak tidur pon tak boleh.Keadaan hambar.Semua orang tido awal dan semua orang keletihan.Tapi tak tau kenapa.Tpat jam 1200 pagi,telefon mak memuntahkan lagu Akon.Ko jangan main-main..Rupanya makcik aku dah tak ade.Then kitorang kelam kabut pergi rumah makcik.Aku stay sana sampai pukul 4 pagi.Terlentok-lentok jugak la.

Jenazah dikebumikan hari sabtu selepas zohor.After all things done,baru tersedar pasal kehilangan MH370.Baru rase nakambik port.

Ahad malam baru kitorang gerak balik Perak.



Jambatan Ke Dua.Pic tak semengah.










No comments:

Post a Comment