Sunday, February 22, 2015

life as a single mother

assalamyalaikum,,

tajuk nak kontrobesi je kan. actually aku ni single mother untuk 2 ekor kucing. kesian diorang sebab tak kenal sapa mak bapak.

based on the topic, life as a single women, actually im confortable with it. i can do whatever i like but i still know my limit as as daughter. some people asked me 'when im gonna get married?' . what!!! sometimes feel like want to carut. its life.but my abah cakap if people ask u when u want to get kawen, just say 'bulan 12 kawen la'. simple as that. luckily my parents not pushing me. relax je kan. eh dah lari topolic lagi.

ok ok, lets start.

weekday ( monday - friday)
- bangun pukul 8 pagi sebab nak siap2 pergi kerja. kalau baju tak iron lagi, aku akan bangun awal sikit. tapi kalau malas bak iron baju, main tarik je baju yang tak memerlukan untuk diiron.
- kalau mak tak buat breakfast, aku akan merayau dulu cari makanan. sekarang aku wajib makan tume pagi, kalau tak aku akak diserang gastrik yang boleh menyebabkan aku akan muntah / cirit-birit.
- time lunch, wajib balik rumah sebab mak masak.jimat duit.tapi kadang2 ada jugak makan luar dengan officemate.
-petang balik rumah, lepak depan tv dulu.
-malam bersiap pergi buat part time.part time setiap hari isnin-khamis.balik dari buat part time, lepak depan tv. tengok tv sampai mengantuk, then masuk tido. kalau rajin, iron baju dulu. kalau malas, tido terus tido.

weekend (sabtu, ahad & cuti umum)
-wajib bangun awal sebab dah terbiasa. then keluar cari breakfast. then bukak tv3 tengok cite katun sampai tertido (rumah tak ada astro).
-lepas lunch, main dengan kucing. lepas tu spend time dalam bilik. tak buat apa pun. baring sambil pikir apa la nak jadi dengan aku ni. dah puas fikir, keluar bilik, main dengan kucing.
-petang pun sama macam aktiviti tengahari. tengok tv. aku ni tak ramai kawan yang duduk area rumah sebab abah navy, so selalu pindah rumah & sekolah. bile dah masuk sekolah menengah, aku duduk asrama.
-malam pun ulang aktiviti yang sama.

ini la life aku setiap hari. one more thing, aku ni pantang diajak berjalan. konfem ok je. kalau tak ada orang ajak, duduk rumah je la.


No comments:

Post a Comment