Sunday, November 22, 2009

Kerenah Manusia

Petang tadi dalam pukol 3.30,aku ikot mak pegi Majlis
Perasmian Umno Cawangan ....Tempat tu dekat je,,area rumah aku.Biase
la,mesti ramai orang UMNO kan..
Tengah dok dengar ceramah,ade la 2 3 orang terpekik
terlolong.Aku tau diorang semua tengah semangat.Orang tu duduk betul-betul depan aku.
Aku bukan ape,kalau setakat terjerit-jerit,terpekik-pekik dari
balakang,baik tak payah kan.Baik ko pegi depan.Bagi cadangan atau idea yang
munasabah dan boleh diterima pakai.
Aku hangin je.Dah la bising.Ishh..Ish..
Lepas ceramah,ade majlis jamuan ringan.Sambil dok makan,aku
tengok ramai betol
makcik-makcik tapau makanan.Ape la...Aku bukan nak cakap
ape,buruk perangai betol.Die boleh hangkut makanan-makanan kat situ.Bukannyei
diorang tak penah makan.Menu biase je.(bihun,mee goreng,kuih-kuih) Kalau dah
lapar sangat,balik masak la.Semua orang mampu makan makanan tue.
Pelik betol dengan orang sekarang ni.Diorang bukannye
susah.Tapi kaya-kaya belaka...Manusia zaman sekarang....

No comments:

Post a Comment